.

woensdag, november 30, 2005

Herfstkriebels

Wij hebben geleerd als vogels te vliegen,
als vissen te zwemmen,
maar hebben de simpele kunst verleerd
als broeders te leven.


Wij hebben zo'n spreukenscheurkalender, met elke dag een spreuk, of een quote van iemand. Deze is van Martin Luther King. Hij spreekt me wel aan; niet dat het een heel vernieuwend inzicht is, maar ik vind het gewoon een mooie manier van weergeven dat de wereld verloedert. (Best leuk woord, verloederen =P). Ik ga er verder ook niks meer aan toevoegen, dat zou de spreuk alleen maar... minder mooi maken =P. Maar ik wou hem even met jullie delen.

Ik heb een winterjas! Eindelijk! Ik heb tot nu toe geen tijd noch geld gehad om er een te kopen, dus ik ben er heel blij mee. Hij is.. lang, bruin.. Het is een beetje jammer dat mijn camera nog steeds bij de fotozaak ligt, anders had ik een foto gemaakt. Nu moeten jullie maar wachten tot jullie hem een keer zien =P. Ik ben vanmiddag dus naar Leids geweest, en ik heb ook eindelijk Sinterklaascadeautjes gekocht. Toch wel handig zo'n inhaaldagje. Natuurkunde ging ook wel aardig.. maar hm.. ik weet niet of ik hoger heb dan vorige keer.

De laatste twee dagen heb ik op heel veel verschillende fietsen mogen fietsen. Wat een belevenis zeg.. De fiets van mijn broer is véél te hoog en heeft een stang.. De fiets van mijn moeder is veel te klein en rammelt. De reservefiets van Plien komt nog het best uit de keuring, alleen die schakelt spontaan =P. Ik zal blij zijn als mijn ouwe trouwe fietsje weer klaar is.

Het is nog steeds herfst. Zo'n raar idee! Het klopt toch niet dat Sinterklaas in de herfst komt.. En dat de winter pas een paar dagen voor kerst begint. December is gewoon een wintermaand! Maar in werkelijkheid (of in ieder geval volgens de kalender) is December grotendeels herfst. Eigenlijk moeten ze het allemaal een plaatsje opschuiven. Bij maart denk ik aan lente, bij juni aan zomer, en september vind ik een typische herfstmaand. Wie bedenkt zoiets eigenlijk? Voor zover ik weet lopen de kalenderjaargetijden niet echt gelijk met de meteorologische jaargetijden. Maarja.. waar maak ik me eigenlijk ook druk om =P. Ik vind het nu gewoon winter. Punt.



Als je er over nadenkt, is Sinterklaas eigenlijk best iets knaps. Iedereen doet er aan mee. En dan bedoel ik niet dat iedereen elkaar cadeautjes geeft, of iets dergelijks, maar dat iedereen zich verantwoordelijk voelt om de kleine kindjes voor de gek te blijven houden. Je zou toch verwachten met zoiets dat er genoeg mensen zijn die het kunnen verpesten.. denk aan grote borden met Sinterklaas bestaat niet, of gewoon mensen die tegen kinderen zeggen hoe het zit. Het is natuurlijk zowiezo de vraag of de kinderen dit soort lasterpraatjes zouden geloven, maar het gebeurt ook gewoon niet of nauwelijks. Ik vind het best knap dat dat kan. De persoon die Sinterklaas bedacht heeft mag zich trots op de borst kloppen. (Niet te letterlijk nemen hè ;))
(Ik ga er vanuit dat kleine kindjes dit niet lezen (A) )

Zo'n inhaaldagje is best lekker.. van mij mogen ze dat vaker doen!

8 Comments:

  • Kleine kinderen kunnen vaak nog niet lezen :P En wanneer ze het wel kunnen hebben ze vaak de leeftijd bereikt dat ze niet echt meer in sinterklaas geloven :P Over het algemeen dan he :P
    Ik was ook in leids vanmiddag! Had dat even gezegd :P!

    By Anonymous Anoniem, at 30/11/05 20:00  

  • Leids? Leids? Zeg alsjeblieft Leidschenhage, je lijkt mn kleine broertje wel.

    En Martin Luther King vind ik wederom een beetje cheesy.. hou je daarvan? Een beetje dat softe, ronde taalgebruik, beetje dromerig?

    By Blogger jesper, at 30/11/05 21:14  

  • Het is leidsenhage ;)
    leids klinkt wel lekker vind ik =P

    Ik houd niet speciaal van martin luther king.. maar deze quote vind ik wel cool

    By Blogger Fenna, at 30/11/05 21:25  

  • ik heb niet veel verstand van martin luther king dus om jou te beschermen heb ik het daar maar niet over. ik was op het julianapleinnn..ennem weetje inhaaldag is niet huíswerk-inhaalddag maar vrije-tijd-inhaaldag..boeiend.

    By Anonymous Anoniem, at 30/11/05 21:49  

  • Ok, leidsenhage.. sorry, met dat geschiedenis de hele tijd raak je een beetje gewend aan SCH's overal.

    By Blogger jesper, at 30/11/05 22:11  

  • oe.. ik hou van inhaaldagen. vooral als je niet hoeft te komen, zoals ik nu, hehe:P
    ik vind ook dat december gewoon winter is! het slaat ook nergens op.. maar je kan het toch niet veranderen.. voor mij is het nu ook winter. punt. en ajo ik wil je winterjas zien!

    By Anonymous Anoniem, at 30/11/05 23:42  

  • Ik zag laatst een sinterklaas zich omkleden, gewoon op straat..
    Het zag er een beetje raar uit..
    Maar stel je voor dat er kleine kinderen waren langs gelopen, die dan hadden gezien dat de baard van Sinterklaas niet echt was en dat Sinderklaas eigenlijk een jonge vent van 20 is! Stel je voor!
    Mijn broer gaat als zwarte Piet spelen, echt leuk. Maar Pia was pissig op hem dus dreigde ze hem daarvoor geen vrijstelling te geven, de bitch!

    By Anonymous Anoniem, at 1/12/05 10:06  

  • Haha Siem ^^ Door jouw opmerking over die Sinterklaas die zich op straat omkleedde moest ik denken aan een mailtje van Nina... het ging ongeveer zo:
    Tss... de jeugd van tegenwoordig ook hè! (ik zag laatste een omaatje door rood rijden)
    Nouja je begrijpt dat de lol ervan af is maar toen was het leuk.
    OOOH wat weet toch weer veel te lullen.
    Fenna, BEDANKT voor het speculaasje voor vandaag omdat ik Hondendrol geraden had! Het deed mij deugd ^^.
    Ennn ik vind die vrije-tijd-inhaaldag eigenlijk best goed. Zouden ze zóó vaak moeten invoeren...!
    OH en ik heb je winterjas gezien en hij is leueueuek!!

    Nu moet ik toch echt aan Latijn. Dusj, ciao!

    (omg dit lijkt echt een chatbox. maar het heeft wel iets.)

    By Anonymous Anoniem, at 1/12/05 14:47  

Een reactie posten

<< Home