.

donderdag, december 01, 2005

Vauvenarques



Een taart. Juist, een taart. En waarom? Omdat mijn blog 1 week bestaat! (8) Er is er een jarig.. (8). Hm. Laat maar.1

Ik vind het altijd eng om bio te leren. Als er dan bijvoorbeeld staat 'het is gezonder om door je neus in te ademen', dan ga ik er de hele tijd extra op letten, hoe ik eigenlijk ademhaal. En als Marianne iets vertelt over hoe het hart werkt, dan let ik de hele tijd op mijn hartslag en ben ik bang dat het opeens stopt met kloppen omdat de klep verkeerd is ofzo. Tsja.. eng is natuurlijk enigszins overdreven, maar ik ga wel echt altijd op dingen letten door bio =P.

Volgensmij is mijn blog best wel onsamenhangend.. Ik spring de hele tijd van de hak op de tak (zo'n leuke uitdrukking!), en gebruik niet eens signaalwoorden! (*denkt aan Esther Bijsterveld*)
Misschien moet ik dat maar eens gaan doen.. Er een samenhangend verhaal van maken.. of tussenkopjes gebruiken.. neh geen tussenkopjes. Ik zie wel =P.

Vandaag heb ik echt geen flikker gedaan op school. Bij natuurkunde werd ons vriendelijk verzocht om ergens anders te gaan zitten, omdat we toch niks deden. Dit lieten we ons geen twee keer zeggen, en Plien en ik gingen Daisy vergezellen en bubbletroublen. Bij scheikunde werd ons niet vriendelijk verzocht weg te gaan, dus namen we zelf initiatief en gingen een beetje hangen achter het podium. Peter de Jonge was niet eens boos. Geloofik. Misschien heeft ie de hoop al opgegeven...

Bij Grieks hebben we lekker zitten roddelen, en we zijn zowaar ook nog productief bezig geweest! Dat PO (of eigenlijk is het die PO.. want het is natuurlijk die Praktische Opdracht.. Nouja.. die PO klinkt niet =)) is echt veel te moeilijk. We moeten de aantekeningen bij gedichtjes maken, een essay (ussuh!) schrijven over Sapfo en een affiche (met Joke's stem) maken bij een lyrisch gedicht. Hm. Dat laatste is wel leuk, maar het is allemaal heel moeilijk. Of ik kan het gewoon niet, dat lijkt me voor de hand liggender. Of allebei.

Mwah toen was de dag wel weer zo'n beetje om (leerlingmentoruur, daltonuur en engels heb ik niet nader toegelicht..) en daarna heb ik een beetje zitten.. niksen. Ik ben 'de wereld van Sofie' weer aan het lezen, en dat is best leuk, omdat ik nu ook filosofie heb, en dan vallen je opeens weer andere dingen op enzo. Goed boek is het, vind ik, alleen het eind is dom. Maar dat zal wel aan mij liggen, en gelukkig ben ik nu nog niet bij het eind =P.

Ik haat Nina en Myora! Ze doen heel geheimzinnig over iets wat ze niet willen vertellen, en ik hoor telkens mijn naam, en ik zie het pas als de tijd rijp is ofzo. Grr. Gaan ze voor mijn neus zitten praten 'ja maar Fenna mag het niet weten', en nu zit ik me natuurlijk héél erg af te vragen wat dat dan wel niet is wat ik niet mag weten. Ik hoop dat de tijd een beetje opschiet met rijp worden. (Sorry Nina en Myora.. stiekem vind ik jullie nog wel aardig hoor ;))

Volgensmij lukt het niet echt met de signaalwoorden. Nouja, dan moeten jullie er maar mee leren leven dat ik precies opschrijf wat ik denk, en dat mijn gedachten elkaar niet echt in een logische en samenhangende volgorde opvolgen.

Vandaag bracht de scheurkalender ons dit citaat:

Jonge mensen lijden minder
onder hun fouten dan
onder de wijsheid van ouderen

- Vauvenarques

Dat is iets waar ik het he-le-maal mee eens ben. Ik háát het als ik iets stoms heb gedaan (en geloof me, dat gebeurt nogal eens) waar ik zelf erg van baal, en als mijn ouders, of andere mensen, maar meestal zijn het m'n ouders, dan ontzettend gaan zitten zeiken over die stomme handeling (snappen jullie de zin nog?). Dan denk ik echt van.. hallo! Het is voor mij al straf genoeg dat ik dat heb gedaan, dan hoeven jullie ook niet nog betweterig eens aan mijn kop te gaan zeuren! Pff, daar kan ik me echt aan ergeren. Dat kan er dan niet meer bij.

Dat heeft die Vauvenarques mooi gezegd. Misschien ben ik een cultuurbarbaar, of misschien niet, maar ik zou me god niet weten wie dat is. Eens kijken. Google leert ons dat:
- Picasso in Château de Vauvenarques ligt begraven
- Vauvenarques een dorpje in België is
- Vauvenarques ook citaten heeft gedaan over eenzaamheid van de geest (doe je citaten?)
- Vauvenarques ooit als middagstop is gepland voor een motorroute
- 99% van alle google-hits over Vauvenarques over deze 'motoroute' gaan
- Vauvenarques vast een of andere onbekende debiel is geweest
- Hij dit misschien wel nog steeds is
- Google ons dit niet leert, maar ik dat zelf verzin

Ik ga je hanguh!

1: note: wat wel erg grappig is, toen ik taart intypte bij google, zag ik deze taart, en hij heette: Taart.23juni2004.jpg (oid) En dat is zoals jullie natuurlijk allemaal weten mijn verjaardag! Toen vond ik de taart op slag zo cool dat ik die maar genomen heb. Beetje jammer dat er een 3 op staat.

6 Comments:

  • Ik ben eerst ik ben eerst!

    By Blogger jesper, at 1/12/05 18:32  

  • oe grappige blog(: ennem dat geheimzinnige gedoe is niet heelboeiend hoor mss gaat het niet door maar dan zegik het wel.(: en zometeen ga ik volleyballen. als je je verveelt weett je waar de essesteyn ligt:P wat me trouwens opvalt is elke keer als ik hieronder 'word verification' doe, dat er dan een q in zit.

    By Anonymous Anoniem, at 1/12/05 19:00  

  • Whahahaha Fenna ik lach me echt DOOD om jouw blogs :P Echt zo leuk zijn ze :) En ook om die reacties van iedereen, die zijn zo leuk :) En ga vooral zo onsamenhangend door, dat is juist grappig!

    By Anonymous Anoniem, at 1/12/05 19:09  

  • Heb schijt
    Aan overzichtelijkheid


    (wow wat ben ik daar trots op zeg) ((maar het is wel zo))

    By Anonymous Anoniem, at 1/12/05 19:24  

  • er zit idd altijd een q in dat 'word verification'!

    hoera hoera 1 week!

    mijn surprise voor thuis is af! nu nog een voor mn brugger...

    stom dat we morgen niks leuks kunnen doen.. zal ik mijn kortingskaart meenemen? ik wacht niet eens antwoord af, ik doe het gewoon! en ik ga morgenmiddag wel kadootjes kopen. dat moet ook nog gebeuren.

    zeikende ouders zijn stom.

    aaah shakespeareproject!

    onsamenhangendheid is cool. deze comment is ook ONTZETTEND onsamenhangend. dit is het toppunt! van onsamenhangendheid.

    ik stop. ik ga je niet verder vervelen. dan snap je er al helemaal geen drol meer van.

    DOEI.

    By Anonymous Anoniem, at 1/12/05 23:25  

  • Ohmygod dat van bio met dat ademen enzo heb ik ook :D Niet in zo'n extreme mate (bang dat je hart het opeens begeeft!?) maarrr ik ga wel letten op hoe ik ademhaal enzo ^^
    OH en eigenlijk ben ik niet echt betrokken bij dat Nina-Myora-stiekem-doen-voor-Fenna-gedoe... geloof ik? Nina?

    By Anonymous Anoniem, at 2/12/05 22:09  

Een reactie posten

<< Home