.

zaterdag, december 03, 2005

Ibmmp bmmfnbbm!

Mijn excuses voor de enigszins.. korte blog van gisteren. Maar let eens op die kracht die in dat ene woordje schuilde, die schoonheid en eenvoud. En dan heb ik het nog niet eens over het metrum, de 1-voetige monometer. Ik wed dat jullie nu niet meer aan mijn schrijfkunsten durven te twijfelen. Kijk, het zat zo, ik was net terug uit Amsterdam, en ik was doodmoe. Maar bepaalde personen hadden me gedwongen te bloggen, dus moest ik íets opschrijven. En ja, dan krijg je dat he..

Gisteren was de laatste masterclass cryptografie. Het ging dit keer over RSA, het systeem dat vandaag de dag als coderingsstandaard wordt gebruikt door banken, instellingen, enzovoorts. Het was best interessant en ook behoorlijk ingewikkeld. Het computerpracticum was dit keer erg dom, aangezien de aanwijzingen in het boekje niet klopten, en Maple de hele tijd flipte. Toen ze ons op een gegeven moment zelfs vroegen iets te decoderen wat je helemaal niet kán decoderen, gaven Nina en ik het op.

Op naar de Sinterklaasborrel van Aik (de studieverening van natuurkunde op de VU), waar Guus ons voor had uitgenodigd. Het was ontzettend gezellig, we hebben een heleboel domme en foute spelletjes gedaan, zoals 'het dierenspel', 'het dierenklapspel', commando pinkelen en een ander klapspel. Daarna hebben we pizza's besteld.. Vage gesprekken gevoerd.. We hebben ons nog net niet verlaagd tot doen, durf of de waarheid of flesje draaien (dat wilde Leon graag =P), maar het niveau van de muziek was wel zéér laag.
Conclusie; het was gewoon erg gezellig =D.

De terugweg was nog een hele klus. In de trein vielen we bijna in slaap. Ik kwam er later achter dat ik tot twee keer toe het verkeerde kaartje aan de conducteur had laten zien, maar ze merkten niks.. Domme mensen bij de NS. Toen we het laatste stukje moesten fietsen bleek dat we toch wat meer op hadden dan we dachten.. Ik knalde bijna tegen een boom (of was het nou een lantaarnpaal?) op, en toen we voor het stoplicht stonden te wachten viel Nina spontaan in de bosjes (sorry Nina =P), maar ik weet niet zeker of dat door de drank kwam.

Ik ben nu natuurlijk heel erg bedreven in 'geheimtaal', dus ik kan hier hele geheime dingen gaan opschrijven!
Tfk dj sn hlaedgu jfs tffehladgsmdgj (idgsf) sdrpfso mrcrs. Immrrs Sdsf. Rs pdhhladrs svx drpfso odr vyrrsh arrm rex iroerqrs ds lezykvxefudr imdgjk kr cdgs. Odk xffk rlak srexrsh vqre, onh dj hkvy pffe.
@Nina: y = 3x + 5

Vanochtend was ik best dood op orkest. Ik was vrijdag niet speciaal laat naar bed gegaan, maar de rest van de week wel, ik was dus gewoon erg moe. Het was wel leuk, op 18 december hebben we Promenadeconcert (allemaal komen kijken ;)). Marco is stom want hij wil de Jesse Polka afschaffen. Het was wel gezellig.

En nu ben ik ook eindelijk eens aan mijn surprise begonnen. Het wordt wel leuk, hoop ik, ik heb voor het eerst sinds.. sinds.. heel lang weer ge-papier-maché-d. Best leuk, rond Sinterklaas komt je creatieve geest weer bovendrijven. Papier-maché wordt altijd zo'n zooitje.. maar helaas, niks aan te doen.




De Fokke en Sukke van vandaag. Ik hoop dat er geen auteursrecht oid op staat. Opzich best flauw, maar het doet me denken aan toen we de het gratis nummer van de Cup-A-Soup gingen opbellen. Op het doosje stond dat er 40 verschillende cup-a-soup smaken waren, en onze vraag was of ze die even allemaal op wilden noemen, dat hadden we nodig voor de verjaardag van onze neef die verslaafd was aan cup-a-soup. Met het antwoord 'Ik heb niet het idee dat dit een serieuze vraag is' werd er opgehangen. Nou, nou, wat een klantvriendelijkheid zeg!

Dat is lang geleden, het was op het feestje van Plien en mij geloofik, toen we levend Cluedo gingen doen. We hebben ook nog de Venz gebeld. Op de hagelslag stond dat je mee kon doen aan een prijsvraag, en je kon een avonturenkamp samen met je vriendjes winnen, oid. Nu belden we met een erg zielig stemmetje op, met de mededeling dat mijn broertje heel erg graag naar dat kamp wou, hij slingerde zelfs aan touwen door het huis, tot grote wanhoop van onze moeder. Maar nou was het zo dat mijn broertje een beetje zielig was, en geen vriendjes had. Zou hij ook alleen aan de prijsvraag mee kunnen doen? Het was echt een ontzettend aardige vent aan de andere kant van de lijn, die alles over de prijsvraag op ging zoeken, en zijn begrip toonde. Toen bleek dat de uiterste inzenddatum van de prijsvraag een half jaar geleden was.. Oeps!

Dikke lol, en we hebben ook nog geklaagd over sjaaltjes bij de cosmogirl, drie ss-en van dubbelfrisss en verder weet ik het niet meer. Het was in ieder geval erg grappig, poeh, wat een flauw fokke en sukke-stripje toch niet voor herinneringen bij je kan oproepen!

Lieve vrinden, ik vind het wel weer genoeg geweest voor vandaag, en ik moet nodig verder aan mijn surprise. Allemaal veel plezier met Sinterklaas vieren, wanneer jullie dat dan ook van plan zijn.

Dagdag!

P.S. Oja, Maarten wou voorkomen in mijn blog. Bij deze.
P.P.S. In de titel staat trouwens 'Hallo allemaal!', verschuif alle letters maar 1 keer naar links in het alfabet.

4 Comments:

  • Ik vind jouw blogs leuk ;)!
    Hahahaha ik lig dubbel hier ^^ Dikke flashbacks naar dat feestje inderdaad!
    Volgens mij had ik Nina wel in die bosjes willen zien vallen (H) Balen dat dit de laatste masterclass was?

    By Anonymous Anoniem, at 3/12/05 21:27  

  • Hey, spelfout in je geheimtaal!
    Het is niet Immrrs Sdsf, maar het moet zijn Fmmrrs Sdsf.
    Of eigenlijk Fmmrrs Sdsf rs Gfesv.
    En de muziek in Aik viel soms best wel mee, hoor. :p

    By Anonymous Anoniem, at 3/12/05 21:54  

  • "wat ik nu Schrijf kan waarschijnlijk (bijna) niemand lezen. alleen Nina. en misschien nog iemand die opeens heel erg bedreven in cryptografie blijkt te zijn. dit gaat echt nergens over, dus ik stop maar."
    woej dat was leuk :P. en haha ik viel niet in die bosjes omdat ik teveel gedronken had het is een hele verklaring en ik heb geen zin om het te geven:P en venna ga zo dooooor met schrijven (:. hahah ook echt de 1 voetige monometer. (: whaha jouw boomknalactie was heel grappig maar het was een lantaarnpaal(:

    By Anonymous Anoniem, at 3/12/05 21:58  

  • hahaha ik had er echt bij willen zijn.. bij die sinterklaasborrel.. en dat fietsen naar huis:P alleen dat cryptografie klinkt me toch net iets te ingewikkeld...

    By Anonymous Anoniem, at 4/12/05 23:24  

Een reactie posten

<< Home