.

zondag, februari 12, 2006

falderalderal

zo. daar ben ik weer! ja, I'm back
Na een week ofzo... en veel mensen schijnen dat als zeer ernstig op te vatten. Sommigen kunnen het niet aan, sommigen dwingen me bijna te bloggen en anderen hebben me zelfs al afgeschreven. Maargoed, hier is dan jullie redder, jullie Messiah (he's the messiah, and I can know that, because I followed a few!). In de vorm van een blog.

Zal ik jullie vertellen over mijn belevenissen, of zal ik het niet doen.. Goed, in het kort dan.
Gisteravond was de musical van Laura waar we met z'n allen heen gingen, het was echt heel gaaf. Heel goed enzo, en Laura was geniaal, vooral toen ze aan haar oor werd 'opgetild' =P. De heen- en terugreis waren echt een chaos, maar wel een hilarische chaos met veel complicaties, veranderingen, gemiste trams, hulplijnen en bijna-boetes.

Vrijdag ging ik met Plien en Judith naar Hollywood (Snolliebos). Dat was heel gezellig. Alleen kan ik er niet over uit dat sommige mensen daar de weg weten.. Het is echt een doolhof. We zouden Melvin (een vriend van Judith) nog ergens ontmoeten maar dat lukte niet echt. Tsja gezellig, meer heb ik er niet over te zeggen =). De volgende dag moest ik natuurlijk veel te vroeg opstaan voor orkest =@. Daarna met Thijs en Sebastiaan oefenen voor KMA.

De afgelopen week... Pff.. Een herkansing filosofie, filosofie stelling verdedigen (9 =D), meer van dat soort schooldingen.. (oja, voor m'n KCV PO heb ik waarschijnlijk een 9,4.. überblij =D). Genoeg over school. Maandag was de begrafenis van Yanick. Dat lijkt echt al heel lang geleden. Het was mooi.. ik heb niet zoveel zin om er veel over te gaan vertellen. Daarna hebben we ons volgevroten met macdonalds eten. Nou ehh de rest, alles wat ik nu dus nog vergeet, gaat naar mijn idee veel te ver terug in de tijd.

Nog een dilemma.. Zal ik jullie lastigvallen met filosofisch gezwets (d.w.z. mijn stelling van stelling verdedigen) of hebben jullie daar geen zin in. Ach ik moet deze blog toch érgens mee vullen he. Nou, mijn stelling was dus (ojee, weet ik hem nog?)

Geheel rationele beslissingen zijn niet mogelijk

Weetje, ik heb geen zin om alles hier nog een keer te gaan vertellen, denk er zelf maar over na, comment als je iets op je hart hebt.. en de filosofiemensen hebben het lekker al gehoord.

Wist iedereen al dat ik verhuisd ben? Nouja niet echt verhuisd natuurlijk, maar van kamer gewisseld. Mijn broer is op kamers gegaan, ik heb zijn kamer gekregen. Hij is slash wordt heel erg leuk (hij is nog niet helemaal klaar nl.). Nouja jullie moeten maar gewoon een keer komen kijken.

Ich gehe zum bed. (oh nee.. een duitse (en nog wel een incorrecte (denk ik.. want ik kan geen duits)) zin op mijn blog :o waarom... WAAROM?)

byebye

8 Comments:

  • Hoe definieer jij een beslissing? Beslis je ook wat de uitkomst is van een rekensom - of is dat berekenen, en is er een verschil?

    Als je beslissingen definieert als de wil van de mens omgezet in actie, dan lijkt het me nogal logisch dat het nooit compleet rationeel is, aangezien de mens dat ook niet is. En ik vraag me ook af welke debiel er dan ooit kan beweren dat een beslissing WEL honderd procent rationeel is. En dan vraag ik me af wat voor zin het heeft iets te beargumenteren wat allang vaststaat en waar niemand logischerwijs aan kan twijfelen. Maar ook het beargumenteren van zo'n redenering is een beslissing en daarom niet compleet rationeel.

    Afgezien daarvan, fijn dat je weer eens blogt. Fijn. Kijk, als je er mee op wilt houden mag dat wel, maar het ligt buiten de lijn der verwachtingen, zeg maar.

    Wat comment ik soms toch vervelend.

    By Blogger jesper, at 12/2/06 22:33  

  • nee, wiskunde is naar mijn idee het enige dat niet onder 'beslissingen' valt. Het gaat hier om beslissingen in de praktijk, niet om theorie (wiskunde is slechts theorie). Er zijn debielen, zoals mijn filosofieleraar (haha) die dus beweerde dat een beslissing wel geheel rationeel kan zijn als je iets volgens de categorische imperativ van Kant beslist.

    maar dat is niet waar. Ja, de categorische imperativ zélf is geheel rationeel, maar je kiest er eerst wel voor om de categorische imperativ te gebruiken, en dát is geen rationele keuze.

    Het valt wel te beargumenteren.. het is gewoon iets.. waar je anders tegen aan kan kijken ofzo.. nouja

    ach ik ben niet van plan te stoppen.. ik heb alleen niet zo heel vaak tijd (+zin)

    By Blogger Fenna, at 12/2/06 23:00  

  • en plientje is ook baaack!! :D
    ik zit nu op school. het is pauze. ik luister muziek in het lokaal van kees. maar kees is ziek naar huis. en het is hier gezellig. en ik ben eigenlijk best wel vrolijk. hoe kan dat? van jouw blog misschien? fenna besef wat je teweeg brengt! hm.. ik moest nog iets tegen je zeggen, maar ik weet niet meer wat. dit is een kuttoetsenbord. ja echt. maar wat moest ik nou zeggen? godsie! nouja ik weet niet meer dus ik ga maar weer. heee daar ben je al. doei!

    By Anonymous Anoniem, at 13/2/06 13:00  

  • "Ich gehe zum bed. (oh nee.. een duitse (en nog wel een incorrecte (denk ik.. want ik kan geen duits)) zin op mijn blog :o waarom... WAAROM?)"

    je kunt nooit een geheel rationele beslissing nemen.

    en houd vol fenna! stop niet met je blog. zoek de kracht in je hart! (neem dit in godsnaam niet serieus)

    By Anonymous Anoniem, at 13/2/06 15:29  

  • ik was hier ook.

    By Anonymous Anoniem, at 13/2/06 19:23  

  • En ik ook! Het is maar, dat je het weet!

    By Anonymous Anoniem, at 13/2/06 19:27  

  • Fenna! Je hebt geblogd! Weliswaar een week later dan je beloofd had maargoed :P

    By Anonymous Anoniem, at 13/2/06 20:10  

  • Olé!

    By Anonymous Anoniem, at 14/2/06 19:58  

Een reactie posten

<< Home