.

zaterdag, januari 14, 2006

pita-kaas

Ik heb n nieuw logo gemaakt en verder de lay-out n klein beetje veranderd. Wat vinden jullie ervan?

Gisteravond hebben we weer 'café-gehopt' =P. Het begint bijna een traditie te worden =D. In Voorburg is niks te beleven, dus moet je het leuk máken. Nina en ik verveelden ons, omdat het gala niet doorging, dus gingen we naar de Fox. Daar waren we even en toen belden we Myora en Daisy of ze kwamen. Het was ontzettend grappig;
- we zijn langs het ouwelullencafé geweest
- Daisy en ik kochten een pitabroodje met kaas
- We roerden onze coctails met een zuurstok
- In lator kon je niet ademen, het was één grote massa van vieze oude mannen
- Nina dacht haar aannemer te herkennen
- Myora is Mayoor
- Nadat Daisy en ik naar huis waren gegaan en Myora en Nina weer teruggingen stuurden we rááre smsjes
- Bij Myora en Nina was het nog grappiger maar daar was ik niet meer bij dus dat moeten ze zelf maar vertellen

We moeten ons opgeven voor Berlijn of Parijs, dat moet zo snel mogelijk, want ik wil heeel graag naar Berlijn.. Maar iedereen wil naar Berlijn.. en degenen die zich het eerst opgeven worden ingedeeld waar ze willen. Plien en ik gaan samen in een gastgezin. Hm, nog even bedenken of we bezwaar hebben tegen een actief gelovend gezin..

Wist je dat er zoiets bestaat als het Michael-Jackson-syndroom? Nouja.. dat is de triviale naam.. (teveel scheikunde..) eigenlijk heet het.. anders. Dat is als je de drang hebt om telkens iets aan je uiterlijk te veranderen. Dan moet je naar de Psychiater. En nee, het is géén welvaartsprobleem. Nou, nou, dat weet ik niet hoor. Het lijkt mij dat het door alle reclames voor liposucties en siliconen wel een beetje aangespoord wordt. Toen dat er nog niet was waren er echt nog geen mensen die zelfmoord wouden plegen omdat hun oren 1 graad schever stonden dan gewenst.. Maargoed, men ontkent dat het een welvaartsprobleem is. Dat moeten we dan maar geloven he?

Ik geloof dat mijn geest een beetje is uitgeput. *zwaai*

11 Comments:

  • woeee gister was leuk!trouwens. we kunnen je ook fenyl noemen. das iets met scheikunde. (:

    By Anonymous Anoniem, at 14/1/06 22:05  

  • Over dat syndroom: Body Dysmorphic Disorder is geen flauwekul en geen welvaartsziekte! Ik kan het weten want ik heb het zelf. Ik heb nog nooit iets laten verbouwen en zal dat ook niet doen. BDD is geen ijdelheid maar angst, dwang, sociale fobie en depressie samen omdat we onszelf zo oerlelijk vinden dat we ons niet durven te tonen aan anderen, wie dan ook! Wil je ruilen? Graag!
    Meer weten? Kijk op http:bdd-info.nl

    By Anonymous Anoniem, at 15/1/06 04:36  

  • (moet ik nou lachen om bovenstaande comment of is het serieus? In dat geval - mag ik dan ook lachen? Of is dat streng verboden? De redenering: het is geen welvaartsziekte want ik heb het zelf slaat nergens op, natuurlijk. En dan dat 'wil je ruilen? Graag!' - moeten we zo iemand dan nog wel serieus nemen? Bovendien - nee, ik wil er niet meer van weten. Heel zielig maar net zo zielig als manisch depressieve mensen. En dan vraag ik me ook nog af of deze persoon (indien wij hem serieus moeten nemen, wat ik gezien de lage humorgraad wel geneigd ben te doen) elke dag googlet naar 'michael-jackson-syndroom' om daar overal aandacht voor zijn zaal te vragen. Dwangmatig?)

    Maar dat terzijde.

    Wat is er mis met Parijs?

    By Blogger jesper, at 15/1/06 11:17  

  • Oh Parijsfucker! Noujaaa Berlijn is ook wel vetheetgaaflauwzzz natuurlijk.
    En. Die patiënt was mij voor. Met zeggen dat het bdd heet. Ik had het trouwens ook gezien, op het journaal ^^.
    Trouwens. Hij of zij meldt dat ook echt even om 6 minuten over half 5 's nachts.
    Hmm.

    By Anonymous Anoniem, at 15/1/06 11:22  

  • Lage humorgraad ja.Dat krijg je nou eenmaal als je BDD hebt. Dat neemt al je vrolijkheid weg. Dat het tijdstip van inzenden blijkbaar de maatstaf is om het dan af te doen als onzinnig geklets is een non-argument. Nooit van wakker liggen gehoord? En nee ik ben hier niet om aandacht voor m'n eigen toko te vragen, maar om de kromme beelden over BDD, ontstaan door 1 klein item van het NOS Journaal, recht te zetten. Maar goed, aangezien je er duidelijk niet meer over wilt weten en desondanks vindt dat je er voldoende van af weet om over mij te oordelen en me zelfs te veroordelen kan ik alleen maar concluderen dat je nog een heleboel moet leren in dit leven, al is het alleen maar hoe je met een commentaar wat je niet prettig vindt om te gaan op een fatsoenlijke manier.Iemand afkraken via het internet is altijd gemakkelijk en scoort goed. Het draagt echter niet bepaald bij aan een goede discussie die zo nodig is.
    Als je geen discussie over moeilijke onderwerpen wenst, zet dan datzelfde moeilijke onderwerp ook niet te kijk als kermisacttractie, want dan kun je (zeker van mensen met BDD)reacties verwachten.
    Het ga jullie goed verder en
    met ruilen bedoelde ik alleen maar te zeggen dat ik al 30 jaar aan BDD lijdt en daarom dus geen welvaartsziekte is maar iets wat al veel langer bestaat, maar niet bij iedereen bekend,zoals hier dus ook duidelijk is gebleken. Het wordt tijd dat mensen leren wat BDD is en niet allemaal gaan roepen: Michael Jackson Syndroom, want die naam dekt geenszins de lading.
    Nou, ik laat het erbij en hoop dat er iets van blijft hangen bij mensen die dit lezen. Zo niet,jammer maar helaas.

    By Anonymous Anoniem, at 15/1/06 12:08  

  • Okey, nu is het tijd voor een discussie, alhoewel deze meneer (ik dénk tenminste dat het een meneer is..) het hier bij laat.

    Ten eerste, IKzelf, IK dus, heb het hele NOS-journaal niet gezien. Van die kromme beelden die daardoor ontstaan zijn heb ik dus geen last. (Heeft ie geen naam, dat schrijft makkelijker.. Robin? Neutraal etc..)

    Robin, ik beoordeel je niet op je ziekte, en ik veroordeel je ook niet. Ik heb niet gezegd dat je ziekte onzin is. Ik zeg alleen dat ik er niet meer over wil weten omdat ik je een beetje opdringerig vindt met betrekking tot je mentale gesteldheid en ik hoef helemaal niet te weten dat het heel zielig is wat jij allemaal hebt, en ik snap ook niet precies wat daar het voordeel aan is. Het is onbekend.. dus, lekker boeiend!

    Iemand afkraken via het internet is altijd gemakkelijk en scoort goed. Het draagt echter niet bepaald bij aan een goede discussie die zo nodig is.

    Ik weet niet over welke discussie je het hebt.

    En ik blijf er bij dat het vast wel een ziekte zou zijn maar dat het feit dat je er al 30 jaar aan leidt uitsluit dat het een welvaartsziekte is echt onzin is, hoor. 30 jaar geleden waren wij ook al welvarend. Ik zeg ook niet dat een welvaartsziekte niet serieus genomen moet worden of onzin is. Het is alleen een definitie, hoor. Het idee is dat deze ziekte er niet zou zijn als wij niet zo welvarend geweest waren - dus een ziekte gecreeerd door het bestaan van mensen en niet door bv. bacterieen of iets dergelijks. Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet om dat te accepteren want het lijkt me redelijk plausibel te zeggen dat het inderdaad een welvaartsziekte is.

    Dat je dat zo laat meldde is denk eerder raar/grappig (want zoveel mensen gaan er niet om half 5 s nachts de discussie aan op een weblog van mensen die ze niet kennen), maar je moet het zeker niet opvatten als een argument om jou uit te maken voor onzinnig.

    Verder spreek ik je ook niet aan op je lage humorgraad. Maar ik wil wél even zeggen dat het klinkt alsof je al compleet geaccepteerd hebt dat je deze geestesziekte hebt en komt het over alsof je nu alleen nog maar aandacht voor je eigen zieligheid wilt hebben. Misschien is dat wel niet de insteek om er van te genezen. Waarschijnlijk zou je het als een belediging opvatten als ik zou zeggen:

    Niet alles draait om uiterlijk.

    Maar je kan het proberen.

    En ten slotte hoop ik van harte dat je nog terugkomt en ons verteld wat er dan zo lelijk aan je is. Misschien is dat duidelijker dan wat je tot nu toe geprobeerd hebt.

    En dan wil ik óók nog even kwijt dat er niks mis is met Michael Jackson, verdomme.

    By Blogger jesper, at 15/1/06 14:03  

  • whahaha, ik vraag mij of die bdd patient wel zeker iemand is die we niet kennen.... geen jasper ofzo?!?!

    By Anonymous Anoniem, at 15/1/06 15:43  

  • En ten slotte hoop ik van harte dat je nog terugkomt en ons verteld wat er dan zo lelijk aan je is.

    Jesper, jesper, jesper toch! in je vorige blog zei je dat je je zo ergerde aan taalverloedering, en wat doe je?
    stam + t weet je nog wel??

    ik heb niks meer te zeggen over bdd en het vrijdagavondverhaal is grappig!!:P
    dan nog: berlijn! ik heb er ziiin iiiin! :D hebben wij bezwaar tegen een actief gelovend gezin? ik heb nee... maar misschien is het fijner als je niet om 6 uur 's ochtends mee moet naar de kerk ofzo.. vul maar wat in. dagdag!

    By Anonymous Anoniem, at 15/1/06 20:05  

  • OE, ik heb ook zin in berlijn!!

    ben ik de enige die best..verrast kan zijn voor wat voor discussies een simpele blog zorgt?

    en waar ik dus NIET tegenkan is mensen die anoniem bloggen!! hou daar toch eens mee op, willen jullie mij een of andere ziekte bezorgen ofzo? (haha, oke, ik heb echt een goed gevoel voor humor blijkt maar weer. daarom alvast SORRY aan de mensen die zich door deze opmerking persoonlijk aangevallen voelen ook al ken ik hun hele persoon niet.)

    By Anonymous Anoniem, at 15/1/06 20:36  

  • ik hoop dat ik mij niet aangesproken hoef te voelen?

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 22:35  

  • BDD is idd geen welvaartsziekte.
    Er zijn ook bdd-gevallen bekend bij afgelegen afrikaanse stammen.

    By Anonymous Anoniem, at 4/3/10 17:29  

Een reactie posten

<< Home