.

zondag, januari 22, 2006

Cactus

Oke, een samenvatting in steekwoorden van gisteravond. (Siem Nina Maaike en ik gingen uit)(Dit is eigenlijk alleen grappig voor de insiders, maar dan hebben de anderen maar even pech (A))(Dit is niet chronologisch)(Dit zijn veel haakjes)

- Gast 1: Zo dames, ook lekker uit? Gast 2: Nee joh denk je godverdomme dat ze voor hun plezier midden in de nacht midden in de kankerstad lopen??!?! *ruzie ontstaat*
- Bastiaan Ragas
- wodka-jus-shotjes
- Pijl en boog
- Laatste ronde!
- Hutspotmiddag
- Winkelwagen
- Alarm
- Detectiepoortjes
- Vader & zoon
- Muurtje
- De bel
- 'Mag dat ook al niet meer tegenwoordig'
- Staren
- 2 stoelen, 4 mensen
- De garderobe
- Het Wapen van Voorburg

Vergeet ik iets??

Dinsdag duits presentatie. Aaah. Maar geen KCV meer! Oke ik praat ook al in steekwoorden. Steekzinnen eigenlijk. Korte zinnen. Beknopte zinnen. Hm, hoe noem je zoiets? Ik kan natuurlijk ook in hele lange zinnen gaan praten, die heel veel bijzinnen hebben, waardoor jullie volkomen het overzicht kwijtraken, zodat jullie de zinnen 4 keer moeten lezen voordat jullie doorhebben wat er staat, maar dat wordt ook weer zo'n gedoe, omdat iedereen de zinnen dan dus 4 keer moet lezen, maar aan de andere kant hoeft dat ook weer niet negatief te zijn, waardoor ik nog steeds in dubio zit. De gulden middenweg dan maar.

Dat doet me denken aan de Gulden Snede, met phi enzo. Dat vind ik echt cool. De gulden snede is een soort verhouding, die ze heel vaak gebruik(t)en bij het bouwen van gebouwen enzo, en hij komt ook heel vaak in de natuur voor. Het komt er op neer: als je een lijnstuk AB hebt (onee, wordt dit te wiskundig? =P), met ergens op dat lijnstuk een punt C, zodat de verhouding AC tot CB dezelfde verhouding is als CB tot AB, dan verhoudt het zich als de gulden snede, en is AC/CB (of CB/AB uiteraard) gelijk aan phi oftewel 1.61803399.

Als je tot hier door bent gelezen en het je geen flikker boeit, tsja, sorry, je had het niet hóeven lezen. =P. Als het je wel boeit, mooi. Als ik het te ingewikkeld op heb geschreven, je hebt gelijk. Als je neutraal bent, oke.

Weetje, ik vraag me wel eens af (eigenlijk vraag ik me dat alleen NU, op dit moment af, maar dat maakt niet uit) waarom dingen precies gebeuren op het moment dat ze gebeuren. Bijvoorbeeld dat een poster opeens naar beneden valt van de muur. Gewoon, omdat je hem niet goed hebt opgehangen. Hij hangt daar al een hele tijd, een dag, of een week, maakt niet uit. En dan valt ie opeens, zonder aanleiding. De bluetack (hoe heet dat spul..) waarmee je hem hebt opgehangen begaf het gewoon op een gegeven moment. Dan vraag ik me af, is daar toch een kleine aanleiding voor, een windvlaag, iets, of stond van te voren al vast (toen je de poster met bluetack op de muur hing) wanneer hij eraf zou vallen?

Het doet me denken aan een versje, of liedje, ik weet niet meer wat het was, van vroeger. Het ging over een pompoen, die niet uit de grond getrokken kon worden. Eerst probeerde 1 iemand het, lukte niet, toen hield zijn vrouw ofzo, hem vast en trokken ze zo met zn tweeën. Daarna kwamen er steeds meer mensen en dieren uit het dorp bij, op een gegeven momen stonden ze met een hele lange slinger eraan te trekken en toen kwam de muis erbij, en toen ging de pompoen los. Kennen jullie het verhaaltje? Naar ik me herinner is het een engels verhaaltje.. maar ik weet het niet meer zeker.

Iets heel kleins kan het verschil maken.

13 Comments:

  • Nevermind? Nirvana?

    Phi, ja.. dat heeft wel wat. Het schijnt ook dat mooie gezichten qua hoeken dichter bij phi zitten enzo.

    Ik ben verkouden.

    By Blogger jesper, at 22/1/06 16:07  

  • En dát doet mij denken aan die omgevallen kerstboom.

    By Blogger jesper, at 22/1/06 16:27  

  • jaaaaa met die pompoen!!! dat ken ik!!!

    en hahaha jouw titel vind ik dus heeel grappig:P
    en het verhaal ook.

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 21:38  

  • A4

    Ik bedoel dus te zeggen dat A4 (en alle andere A formaten) ook de verhouding van phi hebben. Bovendien is het vaak herkenbaar in de natuur, verspreiding van zaadjes (van planten), verhouding tussen lichaamsdelen (hele arm-bovenarm).

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 22:45  

  • jasper je bent raar

    By Anonymous Anoniem, at 23/1/06 13:19  

  • haha grapje hoor, het is alleen wel grappig: zo'n wiskundig.. iets

    By Anonymous Anoniem, at 23/1/06 13:19  

  • serieus plien, ken je die?? dat is stoer!! weet jij nog hoe het heette enzo.. ik wil dat verhaal echt nog n keer lezen =P

    By Blogger Fenna, at 23/1/06 18:53  

  • jaa!!! maar volgens mij ging het bij mij over een aardappelplant. maar ik weet niet wat voor verhaal het is. het is gewoon een bekend sprookje/verhaaltje wat ook in verschillende vormen wordt verteld. of het nou met een pompoen is of met een aardappelplant, dat maakt niks uit. of het nou een muis is of een mug aan het eind, dat maakt niks uit. maar ik vind het wel echt een cool verhaal. en volgens mij vond ik dat toen ik 4 was ofzo ook al:P

    phi is trouwens best cool!

    By Anonymous Anoniem, at 23/1/06 21:32  

  • het feit dat ik niet weet wat phi is.

    By Anonymous Anoniem, at 23/1/06 22:26  

  • Er is een nieuw element in mijn leven gekomen: commenten.

    By Anonymous Anoniem, at 24/1/06 19:30  

  • he, kan ik niet eens meer als een anonieme wiskunde fan commenten. Moeten ze me alweer gelijk ontmaskeren. Nou Laura, DANKJEWEL hoor. *zucht*

    By Anonymous Anoniem, at 24/1/06 19:46  

  • Jasper.. dat had.. iedereen door.

    Iedereen.

    En dan bedoel ik ook echt.. Laura, mijzelf en nog een paar mensen.

    By Blogger jesper, at 25/1/06 02:46  

  • zo erg valt het toch niet op?
    het had ook gewoon een of andere anonieme wiskundefreak kunnen zijn, of nog veel erger, een Bernadette.

    By Anonymous Anoniem, at 25/1/06 15:04  

Een reactie posten

<< Home