.

vrijdag, januari 20, 2006

Het is wat

Geachte mevrouw van der Wijze,

Onze oogmake-up reinigingsolie is geschikt om alle oogmake-up te verwijderen. Echter, het is een algemeen bekend gegeven dat oogmake-up reinigingsolie zeer geschiktt is om vooral waterproof make up op milde wijze te verwijderen.

Wij vertrouwen u hiermee geïnformeerd te hebben.

Hoogachtend,
HEMA Consumentenservice


oke.. dit is dus het antwoord van de Hema. Echt wtf, mevrouw van der Wijze?? Dat is vast de beleefde vorm van 'hee, wijsneus'. Hm, vage humor bij de Hema. Bovendien maken ze allemaal (nouja 1) typfouten. tss. Ik vind het geen leuk antwoord. Stommerds.

De toetsweek is voorbij! Wiehoe. Om dat te vieren hebben Plien, Siem, Yo, Bur en ik 50 bitterballen opgegeten (nja bur kipnuggets) en ellenlange gesprekken gevoerd en vage gesprekken gevoerd met mensen op msn. Later kwam Nina ook nog even langs.
Gezellig hoor. Alleen zijn 50 bitterballen voor 4 personen toch wel wat veel (A).

Weetje, toen ik net mijn computer opstartte (het is nu intussen een uur verder ofzo en ik heb net even mijn kamer opgeruimd) bedacht ik hoeveel er eigenlijk afhankelijk is van een naam. Nouja niet heel veel natuurlijk, maar als je bedenkt dat je opeens anders had geheten. Bernadette ofzo. Nee, dat is geen goed voorbeeld, Bernadette is een domme naam (het lijkt me grappig als er nu een woedende Bernadette gaat commenten..). Ik had ook Marije kunnen heten, die stond ook op het lijstje van mijn ouders geloofik. Hallo, ik ben Marije van der Grient. Hm nee.. M van der Grient. Dat klópt gewoon niet.

Ook als je bedenkt dat mensen uit je omgeving anders zouden heten, het kan gewoon niet, een naam gaat gewoon zo erg bij de persoon horen, terwijl het eigenlijk.. bijna niks is. Het is maar een woordje, een aanduiding, die het leven makkelijker maakt. We hadden ook nummers kunnen verzinnen. Gewoon, je loopt naar het gemeentehuis om de geboorte van je kind aan te geven 'Oke, dat is dan nummer 60.341.357.345.679' Maar nee, nummers onthouden niet zo goed, en 'Fenna' gaat toch ook wat sneller dan 6-0-3-4-1-enz. Een naam is gewoon iets wat bij je gaat horen. Niet zomaar een keuze. Een keuze met verstrekkende gevolgen. Pfoe.



Zo'n word verification image.. Eigenlijk zou je je moeten verwonderen over de kunst waarmee ze gemaakt zijn. Ze hebben allemaal een ander lettertype, een andere kleur, soms zijn ze heel moeilijk te lezen. WAAROM? Waarom doen mensen (of computers, worden ze automatisch gemaakt? Nouja de mensen die die computers programmeren dan) hun best om ze mooi of extra moeilijk te lezen te maken ofzo. Een computer kan dat toch niet lezen, dus waarom zou je moeilijk doen.. Of zouden ze het wel zo kunnen scannen dat ze het kunnen lezen? Hm, het lijkt me niet. Dit plaatje heet ook echt 'captcha'. Juist. Wat ook vreemd is dat het plaatje toen ik hem opsloeg rood was met 'vghux', en toen ik hem hierin kopieerde was hij ineens groen en stond er 'ytjtg'. (Hm, dat kunnen jullie zelf ook wel lezen natuurlijk). Onverklaarbaar.

17 Comments:

  • Goh echt grappig hoor, jouw blog. Ik lig echt helemaal dubbel hier.
    Ik kan echt niet tegen mensen zoals jij, mensen die zomaar wat zeggen zonder er over na te denken. Echt, wat een stelletje arrogante kwallen zijn jullie! Wie denk je wel niet dat je bent?! Alsof Fenna zo'n leuke naam is! Fenna! Persoonlijk ben ik dus mooi wel tevreden met mijn naam, ik vind hem mooi en ik ben er trots op. Jij bent blijkbaar niet gelukkig met je naam anders zou je die van anderen niet afkraken om je er zelf beter door te voelen! Dat vind ik erg triest, je begrijpt blijkbaar niks van de gevoelens van andere mensen. Ik wens je veel sterkte met je naam en ik ga er van uit dat je het in de toekomst uit dat lelijke hoofd van je zal laten om anderen zomaar te beledigen terwijl je hun niet kent. Zorg op z'n minst dat je weet waar je het over hebt, anders kan je maar beter kappen met onzin verhalen lullen op internet. Denk je nou echt dat iemand dat boeit?? Sorry maar mensen zoals jij hebben gewoon echt geen leven en dan ga je mij een beetje zitten afkraken? Flikker toch op!

    By Anonymous Anoniem, at 20/1/06 21:44  

  • whaha.

    By Anonymous Anoniem, at 20/1/06 22:21  

  • WHAHAHAHAHAHA, DAT MENS IS HILARISCH!!

    By Anonymous Anoniem, at 20/1/06 23:10  

  • OH! Nog een fout van de HEMA, een fout waar Adam Muller mij 100x op heeft gewezen in mijn betoog:
    Echter, mag niet, want een komma scheidt 2 zinnen en echter is geen zin.
    (Oh sorry maar dit compenseerde het feit dat ik mijn herkansing niet gemaakt heb vandaag even.)
    (Ik ben nog steeds misselijk van de bitterballen)

    Hoiiiiiii.

    By Anonymous Anoniem, at 20/1/06 23:15  

  • whahahahaha coole comment:P weet je wat ik een domme naam vind: paula.. hoewel het nog zoveel op mijn naam lijkt ook. maar de naam paula kots ik echt uit.. blegh.
    'mevrouw van der Wijze' ik vind het dus wel grappig als ze hiermee serieus mevrouw wijsneus mee bedoelen. hahaha.

    By Anonymous Anoniem, at 20/1/06 23:38  

  • LoL @ Thomas, denk je nou echt dat dat een echte Bernadette is.. naieveling. Het is waarschijnlijk (alhoewel dat niet uit te sluiten is) niet door Fenna zelf in scene gezet, maar het is toch overduidelijk.. nouja, ik bedoel, het druipt er vanaf dat het.. ik bedoel..

    By Blogger jesper, at 21/1/06 01:48  

  • ghehe.. hoi thomas, leuk dat je comment op mijn blog =P.

    Bij de BDD-er dacht ik echt dat het echt was (het kán natuurlijk wel een grappenmaker zijn) maar bernadette.. nee dat kan gewoon niet. ik verdenk maaike.

    wauw myora! wat ben jij goed taalkundig =P.

    By Blogger Fenna, at 21/1/06 09:33  

  • hm.. het zou ook burcu kunnen zijn..

    By Anonymous Anoniem, at 21/1/06 15:30  

  • ik verdenk laura.

    By Anonymous Anoniem, at 21/1/06 15:58  

  • it wasn't me. echt niet. ik zou nooit zo'n serieuze comment kunnen schrijven..(haha)

    wie doet er mee? een onderzoek naar de word verification dingen? waar komen ze vandaan, hoe werken ze, en hoe kan het dat ze steeds veranderen?

    ik heb het al ergens gecomment, maar het blijft een feit: ik heb vanmiddag 4 cd's gekocht.

    Maar ik had het verdiend, ik heb namelijk 6 uur (!) op twee kinderen gepast..DAT, mijn lieve mensen, is vermoeiend.

    Ik moet jou spreken fen. ben je online? nee. dan bel ik je!!

    By Anonymous Anoniem, at 21/1/06 17:35  

  • Of Thomas zelf als Bernadette? Hij koestert misschien wel ergens diep van binnen het verlangen om.. deze zin ga ik niet afmaken.

    By Blogger jesper, at 21/1/06 20:49  

  • weet je waar ik dus niet tegen kan? dat je naam niet met een hoofdletter kan beginnen als je comment. daar erger ik mij dood aan.

    (HeLp Nu KaN iCk GeEn BrEeZaH tAaL gEbRuIkuHh,, Mii MoEtT bReEzZaHh TaAl GeBrUiKuH..) sorry moest ik ff aan denken..

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 15:02  

  • *als

    Ik ben moe. Of brak. Of...(vul dit zelf maar in)

    Ik heb zojuist een poging gedaan hier in steekwoorden gister samen te vatten..maar het lukte niet goed. toch moet het gedaan worden, vind ik. iemand anders mag het doen.

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 15:06  

  • En WAAROM staat de tv aan?

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 15:07  

  • maaike jij staat op offline weergeven! of je bent gewoon niet op msn aangemeld. iig ben je nu wel op de computer:P

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 15:08  

  • fenna als je vandaag gaat bloggen moet je over gisteravond vertellen. daar weet ik nog niks over. HEE hoe kan dat je bent nu zo lang online en ik weet nog steeds nauwelijks iets over gister!

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 15:09  

  • Diep van binnen zijn we allemaal een bernadette.

    By Anonymous Anoniem, at 22/1/06 15:17  

Een reactie posten

<< Home