.

vrijdag, februari 24, 2006

Hij viel binnen de ijklijn!

Zo. Dat was een heen en weer sjees dagje.. We gingen vandaag met onze muziekklas naar het conservatorium, daar was een of ander optreden. Dat was wel gaaf, goed zijn die mensen =P. Daarna heel eventjes naar huis en weer terug om voor de kma te oefenen. Hm, misschien is het wel handig om de term kma te verklaren. Het staat voor Kamer Muziek Avond, en het is een avond van het HIJ (haags instrumentaal jeugdensemble, dát weten de meesten toch wel? (A)) waarop iedereen in groepjes iets speelt. Leuk leuk. Ach het lijkt mij wel leuk, k heb er nog nooit een meegemaakt, maar iedereen vindt het stom. Dus misschien is het stom. Ik zie wel.

Oja, nu ik toch vanalles aan het uitleggen ben, moet ik de titel misschien ook maar eventjes verklaren.. Het gaat over scheikunde. We hadden dinsdag practicummiddag, dat wil zeggen dat je 4 uur lang bezig bent met (in ons geval) vaatwasmiddelen analyseren. Nou, dat is bijster interessant hoor. Ok, nu overdrijf ik. Maar hoewel ik er erg tegen opzag, vond ik het uiteindelijk toch best leuk. Best grappig als de tafel hélemaal volstaat met maatkolven, reageerbuizen, colorimeters, analystische balansen, en ga zo maar door. En ook is het altijd leuk om te weten dat er geen fosfaat in onthardingszout zit. Waarschijnlijk vallen jullie ter plekke in slaap (en ik geef jullie geen ongelijk) als ik doorga met dit scheikundige geouwehoer dus ik stop. Maar wat je dus moet weten, is dat je na 4 uur naar blauwgroene oplossinkjes staren héél erg blij kan zijn met het feit dat een oplossing 'binnen de ijklijn valt'.

Dan moet ik nog even melden dat KCV af is. Finito. Klaar. Fertig. Weg. Nooit meer stoffige dinsdagmiddagen waarop we over eros moeten leren (nouja stoffig waren ze niet, ik overdrijf.). WIEHOEJ! (dat is nog eens een leuke vreugdeuitroep). En nu is het VAKANTIE! Ook dat nog! En nu bedoel ik dus niet ook dat nog in de zin van.. ahhh dat kan er ook nog wel bij. In negatieve zin dus. Nee, dit is een opsomming van leuke dingen, en dit is ook leuk! Mijn vakantie zit alweer helemaal volgepland dus dat zit wel snor.



Nou dan zijn de Olympische spelen ook nog bezig. Goed voor het nationalistische gevoel natuurlijk, want WE doen het goed hoor! Ik ben nou niet zo erg op de hoogte dat ik het aantal gouden/zilveren/bronzen medailles kan opnoemen, maar een pluim voor Bob de Jong. GOO Holland!



Onze vakantie naar Denemarken (Siem, Nina en ik) staat helemaal vast! Woejj! Én ik leer deens (A). Ik kan al zeggen dat ik geen deens kan (jeg snakker ikke Dänsk) en ik kan vragen of iemand engels spreekt (Snakker din Englsk) (zo schrijf je het niet maar spreek je het wel uit, dat englsk. 5! medeklinkers. Rare mensen , die denen). Dat zijn dus de broodnodige Deense zinnetjes. De uitspraak is nog moeilijker dan je denkt. Oja en natuurlijk moet je ook mensen kunnen uitschelden. Din fan 'me lort zeg je tegen een deen die je op een godverdomme drol vindt lijken. En iets wat je als mah jong uitspreekt tegen een rotkind. Nina, Help!

Tijd voor filosofisch gezwets? Nee, geen tijd voor filosofisch gezwets, want er komt niks in mijn hoofd op. Jammer dan (haha @ Nina, vrouw in the fox)

Doewie! (ja, dat is beter dan dag.)

15 Comments:

  • Dat is helemaal niet beter dan dag. Doewie is veel erger dan dag. Doewie zit drie niveaus ONDER dag. Doewie is een Engelse naam maar dan fonetisch opgeschreven.

    Dus.

    By Blogger jesper, at 24/2/06 20:57  

  • whahaha. de vrouw in de fox:P. jullie scheikunde klonk trouwens erg moeilijk..en ..hahah..die plaatjes

    By Anonymous Anoniem, at 24/2/06 21:09  

  • hahaha nee die van júllie leek me echt een ramp... nanopipetjes (ok overdrijven is leuk) met een föhn droogföhnen.. en tot half 5 bezig zijn.. hm nee geef mij maar fosfaat.

    By Blogger Fenna, at 24/2/06 21:12  

  • Het feit dat onze scheikunde proef niet alleen binnen 2 uurtjes klaar was, maar dat er ook nog eens vrijwel niks op onze tafel lag en dat we die 2 uurtjes voornamelijk hebben doorgebracht met wachten.


    wij gaan zo erg een 1 krijgen...

    By Anonymous Anoniem, at 24/2/06 22:07  

  • hahahahaha jaaaa

    By Anonymous Anoniem, at 26/2/06 12:22  

  • martin stoelinga hahahaha
    over snorren gesproken


    hm, meer niet.

    oja: VAKANTIE!:D

    By Anonymous Anoniem, at 1/3/06 11:47  

  • hahhaha wie is die lolbroek

    By Anonymous Anoniem, at 1/3/06 14:35  

  • grapjas. grapjurk. lolbroek.
    HAHA!
    grappenmaker, grappenmaken, iocare.

    By Anonymous Anoniem, at 3/3/06 16:52  

  • Diep van binnen zijn wij allemaal een iocar.

    By Anonymous Anoniem, at 3/3/06 23:26  

  • Ik niet!

    Misschien heel, heel diep, heeel diep. Een meter of..

    By Blogger jesper, at 4/3/06 10:16  

  • tien?

    By Anonymous Anoniem, at 5/3/06 16:54  

  • Hhahahah.

    niet dat je vaak blogt,

    maar goed

    dat doe ik immers ook niet.

    By Anonymous Anoniem, at 6/3/06 16:42  

  • venna wanneer komt je volgende blog?

    oh je bent zeker met latijn bezig. zou ik ook moeten zijn. maar ben ik niet. stout he. ja. heel stout. maar nu ga ik wel beginnen. (ja zeg ik)

    By Anonymous Anoniem, at 6/3/06 20:42  

  • Fenna heeft geen zin om te bloggen. Tenminste, dat zei ze op MSN.. en ik heb haar niet gedwongen er alsnog een te schrijven. Dan krijg je alleen maar onzinverhalen..

    By Blogger jesper, at 6/3/06 20:54  

  • verstandig. verstandig.

    By Anonymous Anoniem, at 7/3/06 07:50  

Een reactie posten

<< Home