.

dinsdag, december 06, 2005

De wolf en de zeven geitjes

Speciaal omdat het dinsdag is: een blog in dialoogvorm!

Eerste bedrijf
Plien en Venna zitten enthousiast achter de computer

Plien: Holladiee! <-- Hoe schrijf je dat? zo? hm.. alsof het ook echt zo'n woord is dat in het woordenboek staat.
Venna: Ook gij gegroet, Brutus. Laten we het opzoeken.

Tweede bedrijf
Plien gaat een woordenboek halen

Plien: Ja ja ja het staat er nog in ook!
Venna: Mijn god, vertel!
Plien: Er staat alleen 'holadijee, holadijo', zonder elkaar zijn het blijkbaar geen echte woorden. Da's best dom. En ook dat je het met ij schrijft.. dan lijkt het net of je het ook als de ij uitspreekt. Oja de omschrijving is trouwens (daar zijn jullie vast heeel benieuwd naar): zangerige begeleiding van ritmisch heen en weer bewegen. Jaaaaaja...
Venna: Haha. Juist. Er staat trouwens ook ' hollikidee, hollikiedee = hatsekidee.. ff bij hatsekidee kijken..
Plien: jaja dit staat dus allemaal in het Wolters' Woordenboek Nederlands Koenen. Jaja, zozo, poehpoeh.
Venna: hatsekiedee, hatsiekadee, hatsikidee, hatsjeki(e)dee, harrekiedee, hollekiedee, hotsikidee = voor een plotseling geluid, gebaar, een onverwachte beweging of uitval; pang, rang: ik wachtte mijn kans af en dan ~, daar ging de ruit. Wauw. Voor woordenboekmaker moet je trouwens ook best aardig wat creativiteit hebben! Hoe verzin je het.. 'Hatsjekidee, daar ging de ruit.'

Derde bedrijf
Venna en Plien staren verlekkerd naar de chocoladeletters die op het bureau liggen

Plien: Hahaha juist ja. Ohhh.. ik heb lekker 2 sjokoladeletters:D hihi:) weet je hoe lekkkker chocola is.. jammiedepammie. en het mooiste is: ik ben nog aan geen van beiden begonnen:P wie wat bewaart die heeft wat:P
Venna: Ik heb er 3.
Plien: ik eigenlijk ook.. maar ik geef er lekker geen verklaring voor want dat... kan niet:P

Vierde bedrijf
Emma komt vrolijk de kamer binnengerend

Emma: Yes YES YES!! ik hoef geen parafen meer te halen!!!! Noujaa... als mijn 3e rapport een gymnasium rapport is tenminste.. als dat niet zo is dan ben ik 20 euro aan Kees kwijt.. Maaar; als het wel zo is, dan hoef ik lekkr het hele jaar geen parafen meer te halen!! =D haha ik weet niet eens waar dit stukje komt te staan but yes...
Plien: jaja.. het leven van die tweedeklassers is zwaar met al die parafen...:P maar op deze manier is het wel een stuk relaxter!
Emm: uhuh
Venna: Ik hoop dat Kees geen 20 euries wint.. Je gaat hem een poets bakken! Je kunt het! TSJAKKA!

Vijfde bedrijf
De chocoladeletters waren toch wel erg aanlokkelijk

Plien: ojee ojee het leed is geschied. Ik heb... mijn chocoladeletter gepakt... ik heb het doosje opengemaakt.. ik heb het papiertje opengemaakt.... ik heb een stukje voor Venna en voor mij afgebroken.. en nu zit het in onze magen.. ja nu is er geen houden meer aan. nu is ie binnen 24 uur (minstens) op. Had ik er niet over moeten beginnen... ik heb geen zelfbeheersing.
Maar.. het trieste moment is nu aangebroken. Ik moet gaan. Mijn zusje met haar o zo zware tweedeklassersleven gaan helpen. Natuurkunde uitleggen... waarom is mijn vader er dan ook niet? Nouja.. zo erg is het niet.. ik ben altijd heeeel aardig voor mijn zusje:P:P
Nou... doeiiii ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn inbreng in deze blog!

Zesde bedrijf
Plien gaat af en maakt plaats voor Ludo

Ludo: huh, wat de f*k? of zit ik nou verkeerd?......ookeeee, dit slaat eg helemaal nergens op, hoogstens nog op mij.... dat kan wel bij al mijn bulten.of blauwe plekkie's weet ik veel nou, dit was mijn speech.

Zevende bedrijf
Ook Ludo gaat tenslotte weg en nu is Venna in haar eentje over.

Venna: Tsja, nu mag ik toch weer mijn dagelijkse monoloog gaan voortzetten.. Niks mis mee, maar zo met z'n allen was het toch wel gezellig! Misschien moet ik dan maar weer over mijn belevenissen gaan vertellen. Vandaag gingen we dan toch ein-de-lijk harten snijden bij bio! Wat een ervaring zeg. Die dingen zijn glibberig, stevig, de wanden zijn heel dik, de kleppen zijn cool, het voelt ontzettend vies als je met je vinger door de aorta of longslagader gaat. (Wel met een handschoen, uiteraard!) Plien en ik waren goed bedeeld, Marianne riep telkens maar weer dat wij het mooiste hart hadden, en iedereen ging bij ons kijken omdat onze kleppen zo goed zichtbaar waren.

Achtste bedrijf
Venna kwijnt nog steeds in haar eentje weg

Venna: Iets wat zeker wel genoemd moet woren, is dat Plien en ik vandaag maarliefst twee mijlpalen hebben gepasseerd. We zijn op tijd gekomen bij muziek en bij tennis!

Negende bedrijf
Het publiek applaudiseert

Venna: danku, danku! Daar wordt waarde aan gehecht. Plien en Emm zitten nog steeds over natuurkunde gebogen, Ludo is.. weet ik niet, en ik stop.

Tiende bedrijf
Venna zwaait

4 Comments:

  • Elfde bedrijf
    Toegift van Plien


    Plien: Ja.. Emma snapt haar natuurkunde helemaal (hoop dat ze het morgen nog steeds snapt) en intussen is het weer een uur later. Ik heb het monoloog van Venna gelezen en ik heb er niet echt veel meer aan toe te voegen. Harten snijden was inderdaad cool en WIJ GAAN MORGEN WEER OP TIJD KOMEN! Jaja.. dat gaat weer een mijlpaal worden.. deze keer is Jos de gelukkige. Maar ik moet nu gaan, deze comment is al wel weer lang genoeg.

    Twaalfde bedrijf
    Plien neemt afscheid. Geeft jullie allemaal een handkus


    Plien: Doeiii

    By Anonymous Anoniem, at 6/12/05 22:06  

  • ^DE monoloog.

    Wat een toneelstuk.. ik heb nog 1 chocoladeletter over (van de 2 die ik er had), maar dat komt omdat ik vandaag de hele dag thuis gezeten heb..

    Yuk, ik luister Eminem! :s

    By Blogger jesper, at 6/12/05 22:12  

  • 13e bedrijf

    De grote chocoladeletter rent het podium op en eet zowel venna als plien op.

    Hahah. bij gebrek aan inspiratie.

    By Anonymous Anoniem, at 6/12/05 22:32  

  • ik heb dat hart niet aangeraakt.
    laura en ik hebben met behulp van schaar, scalpel en pincet het hart gemanouvreerd. en toch stonken mijn handen! maar later bleek dat dat waarschijnlijk door de handschoenen kwam. dus iedereen weer blij:D

    By Anonymous Anoniem, at 11/12/05 01:31  

Een reactie posten

<< Home