.

zondag, december 04, 2005

Lieve Lezer,

Sint liep eens te denken,
Wat hij jou nou toch moest schenken.
Hè nee, dacht de Sint ook nu weer,
Die gevleugelde woorden gebruik ik al elke keer.
Bovendien ga ik je helemaal niks geven,
Ik ga jullie slechts vervelen met mijn interessante leven.

Momenteel stinkt mijn gehele huis naar terpentine,
Daardoor bruis ik nu van de adrenaline.
Of je daardoor écht hyper wordt is nog maar de vraag,
Ik lul ook maar een beetje uit mijn nek vandaag.
Want tenslotte moet het wel blijven rijmen,
Dus moet ik maar wat rare zinnetjes aan elkaar lijmen.

Mijn surprise is nu bijna af,
En ik ben dan ook bekaf.
Onee, nu spreek ik mezelf behoorlijk tegen,
Want net vertelde ik nog dat ik een adrenalineboost had gekregen.
Waar gaat het toch heen met de..nee niet met de wereld dit keer,
Met mijn blog als ik mezelf tegenspreek binnen 5 zinnen ongeveer.

Misschien moet ik dit verhaal wat inhoud gaan geven,
Ik kan het hebben over de zin van het leven.
Maar dat herinnert me teveel aan een bepaald persoon,
En dat is me toch een rare snijboon!
Niet over de zin van het leven dus,
Dan maar over een octopus.

Een octopus heeft, zoals jullie allemaal weten,
acht armen, of waren jullie dat soms vergeten?
Als dat zo is zou het niet zo goed gesteld zijn,
Als je dat niet weet ben je nog dommer dan een stuk marsepein!
Maar waarschijnlijk ben je niet zó'n oelewapper,
Anders moet je nodig eens naar de kapper.

Waar zou 'oelewapper' eigenlijk vandaan komen?
Het doet me denken aan een uil die slingert in de bomen.
Of, gek genoeg, leg ik ook de link met een oorbel,
Die dan zo heen en weer bengelt aan je oorlel.
Helaas kan ik op internet ook niet vinden wat de herkomst is,
Dat is dan weer jammer, zo'n gemis.

Het eten is klaar,
Dus stop ik maar.

8 Comments:

  • als ik nu wil reageren
    zal ik toch echt rijmen leren
    mij gaat dat nog wel redelijk af;
    voor sommigen is het een straf
    de komst van sint en pietermannen
    is voor hen een reden te overspannen
    teveel tijd en werk aan 't dichten kwijt
    en het blijft van twijfelachtige kwaliteit...

    By Blogger jesper, at 4/12/05 20:29  

  • geniaal!

    By Anonymous Anoniem, at 4/12/05 20:59  

  • ow jee..dat moest natuurlijk ook in rijmtaal
    al dat rijmen, het is niet normaal
    maar de Sint spoort mensen wel vaak aan
    om creatief aan de slag te gaan
    en juist mensen van wie je het niet verwacht
    hebben dan iets onwijs moois meegebracht
    okee het is wel weer genoeg geweest
    iedereen nog een fijn sinterklaasfeest!

    By Anonymous Anoniem, at 4/12/05 21:03  

  • nee sorry fenna geen rijmachtig geval van mij ...hhah echt superleuk je blog(:

    By Anonymous Anoniem, at 4/12/05 21:12  

  • Ja, dit lijkt dus helemaal nergens op.
    Het rijmt, maar dat is dan ook het enige.
    Heb je nou helemaal niets te vertellen?
    Ik raad je aan dan een dagje over te slaan.
    De logica ontbreekt een beetje.
    Maar eigenlijk is dit een code.
    Probeer hem te kraken, en je weet wie het schreef.

    By Anonymous Anoniem, at 4/12/05 21:23  

  • Ja, dit lijkt dus helemaal nergens op.
    Het rijmt, maar dat is dan ook het enige.
    Heb je nou helemaal niets te vertellen?
    Ik raad je aan dan een dagje over te slaan.
    De logica ontbreekt een beetje.
    Maar eigenlijk is dit een code.
    Probeer hem te kraken, en je weet wie het schreef.

    Je broer? =P

    By Blogger Fenna, at 4/12/05 21:26  

  • haha fenna wat een coole blog weer
    en zelfs in rijm deze keer
    bij ons is sinterklaas nu afgelopen thuis
    ja, dan nog surprises buitenshuis
    morgen op school met mijn bruggerklas
    alleen past mijn surprise niet in mijn tas
    hoe ik die mee ga krijgen is de grote vraag
    en hij mag ook wel heelblijven graag
    maarja, ik verzin er wel weer wat op
    en dit is de zin waarmee ik mijn comment stop

    By Anonymous Anoniem, at 4/12/05 23:31  

  • Sehr geniaal.
    Fuck, dat heeft Maaike al gezegd.
    En fuck, dit rijmt niet.

    By Anonymous Anoniem, at 5/12/05 18:16  

Een reactie posten

<< Home